LGS Ve YKS Öncesinde Sınav Stresiyle Nasıl Başa Çıkılır? Sınav Stresiyle Başa Çıkma Yolları

LGS Ve YKS Öncesinde Sınav Stresiyle Nasıl Başa Çıkılır? Sınav Stresiyle Başa Çıkma Yolları

LGS ve YKS yaklaşırken, adaylar stresli ve çok da heyecanlılar. Ancak alınabilecek bazı önlemler, sınav stresiyle başa çıkmanın yolları arasında yer almaktadır. Sınav stresiyle nasıl başa çıkılır? İşte sınav stresiyle başa çıkma yöntemleri:

8. sınıf öğrencileri 2 Haziran 2024 Pazar günü, 9.30 ve 11.30'da, toplamda iki oturum halinde yapılacak olan LGS sınavına girecek. 8 - 9 Haziran 2024 tarihlerinde de üç oturumlu YKS uygulanacak. Her iki sınav da milyonlarca adayın hayatlarında dönüm noktası niteliği taşıyor(!) İşte bu düşünce onlarda sınav stresini beraberinde getiriyor. Peki sınav stresiyle nasıl başa çıkılır?

Sınav Stresiyle Nasıl Başa Çıkılır?

Gerek LGS; gerekse de YKS için sınav stresiyle başa çıkmanın bazı önemli yolları bulunuyor. Ve bu yöntemlerin çoğunun sınavlar öncesinde disiplinli bir şekilde uygulanması gerekiyor. İşte sınav stresiyle başa çıkmanın yolları:

• Sağlıklı bir uyku düzeni, öğrenmenin ve edinilen bilgileri hatırlamanın en temel unsurları arasında yer almmaktadır. Aynı zamanda sınav stresiyle başa çıkmayı da destekler. Bu nedenle düzenli ve kaliteli uyku, sınav öncesinde alışkanlık haline getirilmelidir.

• Dengeli ve düzenli beslenme ile birlikte bol su tüketimi, zihin ve bedenin en iyi performansı sergilemesini olanaklı hale getirir. Bu nedenle kuruyemiş, kuru meyveler atıştırmalık olarak tüketilmeli, az yağlı et, organik tavuk ve hindi etleri ile kurubaklagil ve sebze yemekleri yenmelidir. Glikoz, beynin enerji ihtiyacını karşılayan en önemli besin kaynakları arasında yer alır. Ancak rafine şeker ile değil de şeker içerikli kuru üzüm gibi meyvelerle alınmalıdır. Sınav öncesinde çok fazla çay ve kahve alımı ile fast-food tüketiminden kaçınmak gerekir.

Daha fazla bilgi için: LGS Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı?

• Olumsuz düşünceler kaygı ve stres seviyesini arttırır. Bu nedenle varsayımlar üzerinden hareket ederek, "Herkes benden daha başarılı olmamı bekliyor.", "Başarısız olacağım." gibi düşüncelerden kaçınmak gerekir. Aksi halde adaylar gerçek sınav performanslarını sergileyemezler.

• Stres öğrencilerin sağlıklı düşünmelerini engellediği gibi, öğrendiklerini hatırlamalarına da engel olur. Peki sınav stresiyle nasıl başa çıkılır? Nefes egzersizleri yapmak bilinen en kolay stresle başa çıkma yöntemleri arasında yer almaktadır. Nefes egzersizi yapmak için:

- Gözler kapatılır.

- üç saniye boyunca nefes alınır.

- Alınan nefes dört saniye boyunca tutulur.

- Toplamda beş saniyede geri verilir.

- Ardından süreç yeniden tekrarlanır.

• Sınavda ne kadar başarılı ya da başarısız olunursa olunsun, bu sınavın, adayın yeterli ve değerli olduğuna dair gerçekler üzerinde bir ölçü niteliği taşımadığı unutulmamalıdır. Bu şekilde aday sınavda daha rahat bir şekilde sakin düşünerek gerçek performansını ortaya koyabilir.