LGS Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı? Yapılması Gerekenler, Velilere Tavsiyeler Ve Öneriler

LGS Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı? Yapılması Gerekenler, Velilere Tavsiyeler Ve Öneriler

LGS yyaklaşırken, öğrencilerin sağlıklı beslenmesi, stres seviyelerinin azalması ve konsantrasyonlarının yüksek olması adına büyük önem arz etmektedir. Peki LGS öncesi beslenme nasıl olmalı? LGS öncesi yapılması gerekenler nelerdir? Velilere verilen tavsiyeler ve öneriler ne yönde?

Liselere Geçiş Sistemi LGS, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2 Haziran'da yapılacak. Sınava sayılı günler kala, artık öğrenciler son düzlükte. Veliler ise çocuklarının beslenmeleri konusunda dikkatli olmalı. Çünkü LGS öncesi beslenme önemli! Bu konuda LGS öncesi velilere öneriler yapıldı ve tavsiyelerde bulunuldu. İşte LGS öncesi yapılması gerekenler:

LGS Öncesi Beslenme Nasıl Olmalı?

LGS öncesinde öğrenciler oldukça stresli. Bu durum beraberinde ya iştah azalması ile birlikte gelen az yemeyi ya da iştah artışı ile birlikte aşırı yemeyi getirebilir. Bu nedenle uzmanlar, beslenme konusunda öğrencileri ve velilerini uyardı!

• Beynin en önemli enerji kaynağı Glikozdur. Glikoz bir çeşit şeker olmasına karşın, direkt olarak rafine şeker tüketimi ile alınması önerilmez. Bunun yerine kuru üzüm gibi kuru meyveler, bulgur, tam buğday ekmeği, yulaf... gibi besinlerden alınması önerilir. Böylece hem beynin glikoz ihtiyacı karşılanır, hem de tüketilen besinlerin faydalı içerikleri, bilişsel aktiviteleri arttırır.

• Öğrenciler sınav stresini, yüksek kafein içeren çay ve kahve ile atmaya çalışabilirler. Ancak bu içeceklerin içeriğinde yüksek miktarda Kafein bulunmaktadır. Kafein, konsantrasyonun kolay dağılmasına neden olabileceği gibi, sık idrara çıkmaya da sebep olur ve bu da sıvı kaybını beraberinde getirir.

• LGS öncesinde öğrenciler, stres seviyelerini azaltmak için fast food restoranlara gitmeyi de tercih edebilirler. Ancak burada bulunan hazır gıdalar, içeriklerinde yüksek miktarda şeker ve yağ bulundurarak stres seviyesinin artmasına neden olur. LGS öncesi beslenme sırasında az yağlı etler, organik tavuk ve hindi etleri, kuru yemiş ve kuru meyveler ile kuru baklagil ve sebze yemeklerinin tüketilmesi önerilmektedir.