Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’e görüş ve önerilerini sundu

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’e görüş ve önerilerini sundu
Türk Egitim-Sen Genel Baskani Talip Geylan, Milli Egitim Bakani Mahmut Özer’in düzenledigi toplantiya katilarak, sahadan aldiklari tespitler dogrultusunda deprem bölgesinde yapilacaklara dair görüs ve önerilerini dile getirdi.

Türk Egitim-Sen Genel Baskani Talip Geylan, Milli Egitim Bakani Mahmut Özer’in düzenledigi toplantiya katilarak, sahadan aldiklari tespitler dogrultusunda deprem bölgesinde yapilacaklara dair görüs ve önerilerini dile getirdi.

Genel Baskan Geylan, Türk Egitim-Sen’in önerilerini su sekilde siraladi:

“Fiziki kayiplarinin yani sira ciddi psikolojik bir yikim yasamis olan bu ögretmenlerimizin saglikli ve verimli egitim hizmeti vermesi mümkün görünmemektedir. Dolayisiyla bölgedeki ögretmenlerimizden dileyenlerin ögretim yili sonuna kadar baska illere görevlendirilmesi uygun olacaktir. Deprem bölgesinde görev yapan ve es durumundan dolayi tayin isteyen ögretmenlerimize süre sarti aranmaksizin nakil hakki verilmelidir. Ögretmenlerin ve diger egitim çalisanlarinin barinma sorunu temel problemdir. Dolayisiyla, kurulacak konteyner sehirlerde ögretmenlere öncelik verilmesi, okullarimizin açilabilmesi için ön kosul olarak degerlendirilmelidir. Okullarin Adana, Kilis ve Sanliurfa’da 1 Mart’ta açilacagi duyurusu gözden geçirilmelidir. Çünkü 6,4’lük son depremle birlikte yeni kosullar olusmustur. Mülki amirlerin, bölgedeki okul yöneticilerini ve ögretmenleri zoraki görevlendirmeleri dogru degildir. Yakinlarini kaybetmis, sehir disina zorunlu göç etmis, enkaz altinda kalan yakinlari ve varliklari için ugras veren meslektaslarimizin görevlendirmelerinde gönüllülük esas alinmalidir. Yeni ögretmen atamasi süreci bir an önce baslatilmalidir. Türk Egitim-Sen’in yillardir dile getirdigi zorunlu hizmet tazminati benzeri bir uygulama, depremin olusturdugu yeni zor kosullarda görev yapan ögretmenlere yönelik olarak bir an önce hayata geçirilmelidir. Bu tedbir, hem her seye ragmen bölgede kalan hem de bölgeyi tercih edecek ögretmenlerimizi tesvik edecektir. Deprem bölgesinde dershane ve özel kurs imkanindan yoksun kalan 8. ve 12. sinif ögrencileri için sinava hazirlik kurslari düzenlenmelidir”