Üniversite büro memuru: Arşiv sonucu ve 3 aylık bekleme süresi!
Üniversiteye büro memuru olarak atanan bir personel bir aydan uzun süredir arşiv araştırmasının sonuçlanmasını beklemişti, sonuçlandı. Fakat kurum göreve çağırmadı. Birimi aradığında ise sürecin devam ettiği söylenerek bir belirsizlik ifade edildi.
Arşiv araştırması sonucu olumsuz olmadığı sürece kurum personeli atamasından vazgeçemezsin. Bu yasal olarak makul bir sebep değil. Ancak üniversitede personel olarak görev alacakların aşaması bazı durumlarda uygulanıyor olabiliyor.
Kurum içerisindeki iç işleyişten kaynaklı olarak sürelerde değişkenlik olabiliyor.
Arşiv Araştırması Neden Geç Sonuçlanır?
Bir başka sebep bu yıl ilk kez alınan tasarruf tedbirleri kararı olabilir. Personel alımı süreci bu sebeple belirtilen o kurumda biraz geç isteyebilir.
Arşiv araştırması eğer olumsuz sonuçlanmışsa kişinin bu araştırmanın hukuka aykırı olduğu ve hangi nedenle iptal edilmesi gerektiğini bildiren bir dava dilekçesi yazması önerilir. Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması sonucunu öğrenmek isteyenler çalışılan kuruma dilekçe vermelidir.
Güvenlik soruşturmaları kurumun özel değerlendirme komisyonlarında gerçekleştirilir. Arşiv araştırması sonuçları en az 30 en fazla 60 iş gününü bulabilir. Bu sürelere de dikkat ederek hareket edilmesi önerilir.
Meb Hocam / ÖZEL HABER
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.